Pagina's

zaterdag 29 september 2018

Nazomer

We hebben een prachtige zomer achter de rug (soms te warm).
De nazomer was ook aangenaam.
In september verbleven we nog 2 weken in Spanje. De zomer was even terug, temperaturen van 30°.
Wandelen langs de kust, één van mijn favoriete hobby's, van Torredembarra naar Altafulla in Catalonië.




Paella, een typisch Spaans gerecht, bereiden we zelf. Een samenwerkende vennootschap tussen mijn man en ik. Dit is het eindresultaat :


De pan was leeg, we waren wel met 4 om deze "para ella" te verorberen.
Gewoon lekker, een mix van vlees en vis : kip, konijn, worst, inktvis, mosselen, gamba's,
rijst, caldo (bouillon), tomaten, ajuin, paprika, erwtjes : onze eigen versie.



Wat luieren op het strand was er ook bij. Veel gelezen, gezwommen in zee en deze kunstwerkjes bewonderd.
Een Spaanse heer maakte een kasteel en een masia (boerderij), was tot in de details afgewerkt.
Hij kreeg hulp van zijn vrouw die voor de decoratie zorgde : mini-plantjes, -bomen, -bloemen.


Ik hoop dat ze er nog staan, de zandsculpturen, ik kan het niet meer zien want we zijn terug in Antwerpen.

Geniet van een mooie herfst,
Martine 🍁🍂

4 opmerkingen:

  1. Mooi, die zandsculpturen! Ik krijg ook telkens zin om zo'n dingen te maken als we aan zee zijn :-)
    Die paella ziet er uit om duimen en vingers bij af te likken! Die kun je nog wel eens maken thuis, om terug te denken aan deze fijne vakantie?
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig die zandsculpturen! Die man kon er wat van. Fijn dat jullie weer genoten. Batterijen opgeladen om de herfst en winter te overbruggen!:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Great post.thank you so much.Love this blog.

    BeantwoordenVerwijderen